جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه ادارات انتظام و موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی از بازوهای توانمند در پیکره انتظام هستند، گفت: بازنگری و بِروزرسانی با هدف تقویت در این حوزه لازم الاجرا است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه ادارات انتظام و موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی از بازوهای توانمند در پیکره انتظام هستند، گفت: بازنگری و بِروزرسانی با هدف تقویت در این حوزه لازم الاجرا است.
.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سردار "قاسم رضایی" در اولین همایش وبیناری روسای ادارات انتظام و مدیران عامل منتخب موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی استان های سراسر کشور که در سالن فجر ستاد فراجا برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و آرزوی سلامتی و طول عمر همراه با عزت و سربلندی برای فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" اظهار داشت: سازمان انتظامی به عنوان یکی از بازوهای انقلاب اسلامی دارای ظرفیت بسیار بزرگی است که ضرورت هر جامعه ای به شمار می آید.

وی با بیان اینکه مجموعه انتظامی برای مردم و در خدمت مردم و دارای جایگاه والایی است، گفت: سازمان انتظامی، تکیه گاه مردم و امید امدادخواهان است و در عین حال لرزه بر اندام هنجارشکنان و قانون گریزان می اندازد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: پلیس افتخار می کند که لباس سبز خدمت به مردم به تن دارد و حافظ و پاسدار دستاوردهای انقلاب اسلامی است و مؤسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی و ادارات انتظامی در قالب چنین مجموعه ای همکاری می کنند.

سردار رضایی یادآور شد: استکبار با هدف فشار به مردم تحریم های سختی را در نظر گرفته است اما مردم بصیر و آگاه همانند دوران دفاع مقدس با همکاری و هوشیاری به مدد نیروهای مسلح آمده و توطئه های دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی می کنند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی و ادارات انتظام به نوعی بازوهای نظم و امنیت و تکیه گاه امدادخواهان و مانع هنجارشکنان هستند و یکی از برون سپاری های بارز مجموعه انتظامی به شمار می آیند، گفت: بر اساس گزارش های ارائه شده و گستردگی ماموریت های متنوع پلیسی در سطح کشور نیاز به تقویت مؤسسات به عنوان تکلیف لازم الاجرا بوده و در این راستا باید بازنگری و به روز رسانی صورت پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: پلیس پیشگیری به طور حتم باید مطالعه تطبیقی را با کشورهای مطرح در سطح جهان انجام داده و نتیجه آن را در کمیسیون ها لحاظ کند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ابراز داشت: در 4 موضوع پیش بینی، پیشگیری، مقابله و ترمیم در اجرای ماموریت ها، پیشگیری نسبت به مراحل دیگر در این رابطه از اولویت بسزایی برخوردار است که یکی از بازوهای مهم پلیس پیشگیری در حوزه انتظامی، همین موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی و ادارات انتظام محسوب می شوند.

سردار رضایی یادآور شد: این موسسات از بازوهای توانمند پیکره انتظامی به شمار می روند به گونه ای که هر موفقیت یا عیب و نقص آنان شامل مجموعه انتظامی می شود، لذا همانطور که اشاره شد با بهره مندی از ظرفیت بسیار بالای این مؤسسات در اجرای ماموریت های محوله پلیسی استفاده کنیم.

وی افزود: برای بهبود عملکرد موسسات به طور قطع باید همه آنها حداکثر ظرف سه ماه آینده بازنگری و بروزرسانی شوند تا در سال 1403 شاهد تحولی شگرف و بهینه در این حوزه باشیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در مقوله نیروی انسانی مورد نیاز این حوزه با تاکید بر متناسب بودن جذب بر حسب نیاز اظهار داشت: جذب و آموزش از مقوله های بسیار مهمی است که باید تقویت و با پایش صورت پذیرد تا متناسب با ماموریتی باشد که قرار است انجام پذیرد.

سردار رضایی تصریح کرد: در رسیدن به نقطه ای که در آن رقابت سازنده، نزدیک و در عین حال پیش برنده شکل گیرد آموزش های مهارتی، کاربردی، اعتقادی، رعایت نظم و انضباط، تعهدات رفتاری و روحیاتی جزو الزامات محسوب می شود.

آخرین خبرها